Witam,
proszę Was o wykładnię w jaki sposób auto spala minimalną ilość paliwa przy hamowaniu silnikiem. W jaki sposób dzieje się, że na kompie mam 0,0 L a silnik nadal pracuje, pobiera paliwo z baku, spala je i pracuje....
dziękuję !
Hamowanie silnikiem a spalanie
Moderator: Żandarmeria
-
pioteer
Re: Hamowanie silnikiem a spalanie
Puhaal napisał(a):Witam,
proszę Was o wykładnię w jaki sposób auto spala minimalną ilość paliwa przy hamowaniu silnikiem. W jaki sposób dzieje się, że na kompie mam 0,0 L a silnik nadal pracuje, pobiera paliwo z baku, spala je i pracuje....
dziękuję !
w czasie hamowania silnikiem komputer nie podaje paliwa, wiec nie pobiera go z baku i auto nie spala go wcale i dlatego komp. pokazuje 0,0L
Silnik pracuje, gdyz "ciagniety" jest przez kola i uklad przeniesienia napedu, a sila hamujaca wynika z kompresji jaka dokonuje sie w silniku...
mam nadzieje, ze moje tlumaczenie jest wystarczajaco klarowne...
pozdr.piotr
-
Woody
Re: Hamowanie silnikiem a spalanie
pioteer napisał(a):Puhaal napisał(a):Witam,
proszę Was o wykładnię w jaki sposób auto spala minimalną ilość paliwa przy hamowaniu silnikiem. W jaki sposób dzieje się, że na kompie mam 0,0 L a silnik nadal pracuje, pobiera paliwo z baku, spala je i pracuje....
dziękuję !
w czasie hamowania silnikiem komputer nie podaje paliwa, wiec nie pobiera go z baku i auto nie spala go wcale i dlatego komp. pokazuje 0,0L
Silnik pracuje, gdyz "ciagniety" jest przez kola i uklad przeniesienia napedu, a sila hamujaca wynika z kompresji jaka dokonuje sie w silniku...
mam nadzieje, ze moje tlumaczenie jest wystarczajaco klarowne...
pozdr.piotr
Nic dodac nic ujac
- stj
- Dyrektor
- Posty: 843
- Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
- Lokalizacja: Łódź
Re: Hamowanie silnikiem a spalanie
pioteer napisał(a):Puhaal napisał(a):Witam,
proszę Was o wykładnię w jaki sposób auto spala minimalną ilość paliwa przy hamowaniu silnikiem. W jaki sposób dzieje się, że na kompie mam 0,0 L a silnik nadal pracuje, pobiera paliwo z baku, spala je i pracuje....
dziękuję !
w czasie hamowania silnikiem komputer nie podaje paliwa, wiec nie pobiera go z baku i auto nie spala go wcale i dlatego komp. pokazuje 0,0L
Silnik pracuje, gdyz "ciagniety" jest przez kola i uklad przeniesienia napedu, a sila hamujaca wynika z kompresji jaka dokonuje sie w silniku...
mam nadzieje, ze moje tlumaczenie jest wystarczajaco klarowne...
pozdr.piotr
Należy dodać ,że przy przekroczeniu minimalnej ,określonej przez program kompa. ilości obrotów silnika ,ECU zaczyna ponownie podawać paliwo .
SW CRDi 115 Solid Red-Nissan Qashqai+2 2.0 dci AT
-
Puhaal
Re: Hamowanie silnikiem a spalanie
pioteer napisał(a):
w czasie hamowania silnikiem komputer nie podaje paliwa, wiec nie pobiera go z baku i auto nie spala go wcale
Nawet mgiełki paliwa nie spala ani oparów ? W takim razie świece grzeją w dieslu/dają iskrę w Pb na marne, tak ?
-
George - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 2618
- Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT
Re: Hamowanie silnikiem a spalanie
Puhaal napisał(a):pioteer napisał(a):
w czasie hamowania silnikiem komputer nie podaje paliwa, wiec nie pobiera go z baku i auto nie spala go wcale
Nawet mgiełki paliwa nie spala ani oparów ? W takim razie świece grzeją w dieslu/dają iskrę w Pb na marne, tak ?
w przewodach coś tam zostaje
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
-
wpiszczek - Nadworny Informatyk
- Posty: 510
- Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
- Lokalizacja: PZ
<span>Puhaal</span> napisał(a):Nawet mgiełki paliwa nie spala ani oparów ? W takim razie świece grzeją w dieslu/dają iskrę w Pb na marne, tak ?
W benzynie masz wtrysk paliwa, więc paliwo jest dawkowane z aptekarską dokładnością i może układ nie podawać go do cylindrów wcale. W gaźnikach taki myk nie był możliwy, bo gażnik zawsze podawał paliwo dyszą obrotów jałowych. W dieslach z podawaniem paliwa jest podobnie - albo wtryskiwacze podają, albo nie.
Odnośnie iskry - tak, w benzynie podczas hamowania silnikiem iskra sobie pyka w pusto. W dieslu nie ma świec, więc kompresuje sobie też powietrze bez sensu. Natomiast nie jest tak, że świece (żarowe) grzeją w dieslu, bo po co mają grzać jeżeli silnik jest nagrzany? Musiałbyś jechać hamując silnikiem przez jakąś godzinę, aby silnik ostygł na tyle, że trzeba by uruchomić żarowe.
Wojtek Piszczek
-
kawanagila
w dieslu paliwo zapala się od kompresji (samozapłon), a nie od świec żarowych, które mają tylko pomóc przy rozruchu z zerowej prędkości obrotowej, bo inaczej rozrusznik by miał ciężkie zadanie.. świece nie dostają napięcia po uruchomieniu silnika. starsze diesle można odpalić z dwójki na hol bez grzania świecami, bo jest już prędkośc obrotowa zdolna wytworzyć kompresję w cylindrze, która zapali ropę
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6543
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
<span>wpiszczek</span> napisał(a):Natomiast nie jest tak, że świece (żarowe) grzeją w dieslu, bo po co mają grzać jeżeli silnik jest nagrzany? Musiałbyś jechać hamując silnikiem przez jakąś godzinę, aby silnik ostygł na tyle, że trzeba by uruchomić żarowe.
Podczas hamowania silnikiem przez godzinę i tak powstawałoby ciepło wynikające z pracy układu korbowo-tłokowego, więc nadal świece żarowe do niczego nie byłyby potrzebne
Puhaal, tak jak napisali koledzy - świece żarowe w dieslu potrzebne sa tylko do odpalenia auta w przypadku niskich temperatur. W Skodzie w instrukcji mam napisane, że mam czekać na zgaśnięcie kontrolki jeśli temperatura jest poniżej 5 stopni, powyżej mogę kręcić od razu (nie czekałem na podgrzanie i przy minus dziesięciu - bo mam naleciałości z benzyny - i też paliła mi Octavka "od pierwszego").
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
Posty: 9
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Spalanie a opony
przez koza » 19 lut 2022 11:56 w Koszt utrzymania - 17 Odpowiedzi / 8743 Wyświetlone
- Ostatni post przez Józek
22 lut 2022 15:34
-
Spalanie a opony
-
-
Ogromne spalanie
przez Wacus1976 » 10 lut 2023 19:33 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 12 Odpowiedzi / 6039 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
24 lut 2023 13:35
-
Ogromne spalanie
-
-
Brak mocy, wyższe spalanie
przez rodzynpatryk » 19 maja 2021 23:54 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 9021 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
22 maja 2021 15:25
-
Brak mocy, wyższe spalanie
-
-
Komputer zawyża średnie spalanie
przez wojmat89 » 25 wrz 2019 06:41 w Silniki i skrzynia biegów - 6 Odpowiedzi / 5666 Wyświetlone
- Ostatni post przez Peter007
01 paź 2019 17:16
-
Komputer zawyża średnie spalanie
-
-
Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?
przez Kagan » 21 sty 2020 09:34 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 16 Odpowiedzi / 18590 Wyświetlone
- Ostatni post przez Kagan
02 lut 2020 18:42
-
Kia Cee'd 1.6 Crdi 115 automat 2010r. Czy to duże spalanie?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości