stolarr napisał(a): Zreszta ty dlaczgo masz diesla ?
tylko i wyłącznie dlatego, że mało pali. Ekonomia to IMO obecnie jedyna przewaga sielników diesla. Istotna, ale jedyna.
Co do twoich wywodów o olejach i stopach metali to wiedz, że moc benzyniaków wzrosła w ostatnich 10 latatch o około 10 - 20% diesli w tym samym czasie o około 100% - twierdzisz że metalurgia i przemysł petrochemiczny też przeżyły jakiś przełom w tym czasie? Silniki są nadal robione z takiego samego aluminium i żeliwa jak 10 lat temu
Dodatkowo jak rozumiem sugerujesz, że te lepsze stopy i oleje są stosowane jedynie w silnikach diesla a w benzynowych już nie?
Poza tym zdaje się że piszesz o samym bloku silnika - tutaj zgoda - pewnie wciąż jest długowieczny, tylko co z tego skoro otoczony jest delikatnym, DROGIM i coraz bardziej wysilonym osprzętem?
Rozumiem, że się nie doczekam na te porównywalnie drogie części podobno notorycznie padające w benzynach?
pozdrawiam